fredag den 20. juli 2012

Hold gryden i kog.

Jeg elsker at strikke om sommeren. Jeg kan sidde ude, måske om aftenen, nyde at min have er blevet så gammel at den kan passe sig selv. Der er selvfølgelig senegræs, men det gemmer sig godt.
At strikke strømper er det bedste jeg ved. Overkommeligt både arbejdsmæsigt og økonomisk, og man kan vælge opskrifter der giver masser af udfordringer.
Chiendent : Smukt fransk navn for senegræs, er navnet på opskriften til et par sokker jeg netop har gjort færdig. Opskriften blev oprindeligt udgivet som Mysterysock.En gang imellem skal der lidt mere til at holde strikkegryden i kog end en lun sommeraften. Hver uge kunne man downloade et stykke af opskriften:
Borten

Skaftet
Hæl og kile
og til slut foden og tåen.
Jeg nåede ikke med på  mysteriet i maj, men opskriften kan stadig downloades. Jeg synes det er en meget fin strømpeopskrift, disse mysterieopskrifter kan godt være lidt for meget når der skal være noget nyt og spændende der kan holde et sokkeprojekt  i gang en hel måned. Denne opskrift har også mange detaljer, men de er diskrete.
Et fint lille hulmønster på bare 4 omgange. Kanten bølger fint af sig selv. En rille med perlestrik, og kilen strikkes drejet ret.
Garnet er Arwetta, det splitter desværre lidt, men farverne gør at nøglerne på det nærmeste hopper af sig selv ned i kurven.
Jeg køber ofte ind i Terapi hobby, et sjovt sted at gå rundt. Jeg skal bare huske at de holder lukket mandag.
Næste sokkeprojekt bliver hentet fra denne bog som lige er blevet genudgivet. Det glæder jeg mig rigtig meget til at komme i gang med.

Ingen kommentarer: